Idzie grzes przez wies kope jajek niesie ale plaga nieszczescia ciagnie sie za grzesiem dziure w srodku drogi wyryly zle moce straty w jajkach byly 25% gdy po przyjacielsku klepnol go wuj milosz to 40% z tej reszty ubylo no i pies na koniec jakby bylo malo 5 jaj poszlo w bloto . ile jaj zostalo ?

2

Odpowiedzi

2009-11-17T18:01:52+01:00
60-25%*60=60-2,5*60=45
45-40%*45=27
27-5=22
zostały 22 jajka
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:09:30+01:00
60-0,25*60=60-15=45
45-0,4*45=45-18=27
27-5=22

odp. zostalo 22 jaja.