Połącz podane frazeologizmy z ich wyjaśnieniami .Ułóż zdania z trzema wybranymi związkami frazeologicznymi , nawiązujące do tekstu "na wózku"

*być kamieniem u szyi
*mieć związane ręce
*znaleść się twarzą w twarz
*mieć pod górkę
*zdjąć komuś kamień z serca
*być w czyjejś skórze
*być dobrej myśli
*stanąć na drodze



*spodziewać się pomyśnego zakończenia sprawy
*być komuś ciężarem
*być komuś przeszkodą
*bezpośrednio zetknąć się z czymś
*znajdować się w cięzkiej sytuacji
*uwolnić kogoś od zmartwienia ,kłopotu
*postawić się w czyjejś sytuacji
*nie mieć swobody działania z powodu ograniczeń

2

Odpowiedzi

2009-11-17T18:00:27+01:00
*być kamieniem u szyi - *spodziewać się pomyśnego zakończenia sprawy

*mieć związane ręce -*nie mieć swobody działania z powodu ograniczeń

*znaleść się twarzą w twarz - *bezpośrednio zetknąć się z czymś

*mieć pod górkę- *znajdować się w cięzkiej sytuacji

*zdjąć komuś kamień z serca-*uwolnić kogoś od zmartwienia ,kłopotu

*być w czyjejś skórze -*postawić się w czyjejś sytuacji

*być dobrej myśli-*spodziewać się pomyśnego zakończenia sprawy

*stanąć na drodze-*być komuś przeszkodą
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:00:17+01:00
*być kamieniem u szyi -> *być komuś ciężarem
*mieć związane ręce -> *nie mieć swobody działania z powodu ograniczeń
*znaleść się twarzą w twarz -> *bezpośrednio zetknąć się z czymś
*mieć pod górkę -> *znajdować się w cięzkiej sytuacji
*zdjąć komuś kamień z serca -> *uwolnić kogoś od zmartwienia ,kłopotu
*być w czyjejś skórze -> *postawić się w czyjejś sytuacji
*być dobrej myśli ->*spodziewać się pomyśnego zakończenia sprawy
*stanąć na drodze -> *być komuś przeszkodą
16 4 16