Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:01:41+01:00
A) formy kuliste: ziarniaki (Coccus), dwoinki (Diplococcus), paciorkowce (Streptococcus), gronkowce (Staphylococcus), pakietowe (Sarcina)
b) formy wydłużone: pałeczki (Bacterium), laseczki (Bacillus), maczuczugowce (Corynebacterium)
c) formy skręcone spiralnie: przecinkowiec (Vibrio), śrubowce (Spirillum), krętki (Spirochaete)
d) formy rozgałęzione: promieniowiec (Actinomyces), prątki (Mycobacterium)
2009-11-17T18:22:39+01:00
Bakterie dzielą się na
A. Kiliste
- ziarenkowce
- dwoinki
- paciorkowce
- paciorkowce
B. Cylindryczne
- pałeczki
- laseczki
C Spirelne
- ktętki