Odpowiedzi

2009-11-17T18:04:15+01:00
Witamina K rozpuszczalna w tłuszczach:

Wystepowanie: zielone wrzywa liściaste,wątroba i mleko
Znaczenie: wspomaga krzepnięcie krwi i gojenie złamań kości Skutki niedoboru: skłonność do krwawieńzaburzenia krzepnięcia krwi i krwotoki
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:12:26+01:00
Wit B1:PRODUKTY-drożdże piwne,mięso(gł wieprzowina),chleb pełnoziarnisty,mąka i ziarno soi,kasza gryczana nie prażona,płatki owsiane,mleko w proszku,groch,kalafior,kasza jaglana
Właściwości-wrażliwa na alkalia i gotowanie
rola w organizmie-udział w przemianie węglowodanów,warunkuje prawidłowy stan włókien nerwowych
niedobory w org-brak łaknienia,nerwowość,łatwe męczenie się,choroba beri-beri
1 5 1