1 i jedna trzecia % z 12 =

2 i jedna druga % z 16 =

2,2 % z 40 =

3,1 % z 60 =


6) a) Magda 150 cm
Gosia 120 cm

O ile procent
Magda jest wyższa od Gosi ?


O ile procent Gosia jest niższa od Magdy?


b) Przed podwyżką 18 zł.
Po podwyższe 21 zł.

O ile procent podwyższono cenę?



Jeżeli będzie to odpowiedź z internetu to moge zglosic spam.
proszę o samodzielne wykonanie tego zad ....
i dobrze proszę rozwiązać!!!
najlepsza odp. bedzie... chyba

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:11:24+01:00
75% z 20
0,75*20=15
albo 75%*20 /100%=15

1 i jedna trzecia % z 12
1 1/3%*12 /100%=16/100=0,16

2 i jedna druga % z 16
2 1/2%*16/100%=40/100=0,4
2,2 % z 40
2,2%*40 /100%=0,88
3,1 % z 60
3,1%*60 /100%=1,86

6) a) Magda 150 cm
Gosia 120 cm
O ile procent
Magda jest wyższa od Gosi ?
150*100%/120=125%
magda jest wyższa o 25%
O ile procent Gosia jest niższa od Magdy?
120*100%/150=80%

b) Przed podwyżką 18 zł.
Po podwyższe 21 zł.

O ile procent podwyższono cenę?
21*100%/18=116,7
cenę podwyższono o 16,7%
2009-11-17T18:25:22+01:00
1 i jedna trzecia % z 12 = 1 i jedna trzecia setnych % * 12 = 0,16

2 i jedna druga % z 16 = 2 i jedna druga setnych % * 16 = 0,4

2,2 % z 40 = 2,2 setne % * 40 = 0,88

3,1 % z 60 = 3,1 setne % * 60 = 1,86

6. a) 150 - 120 = 30

30
___ * 100% = 25%
120

30
___
150 * 100% = 20%

Odp. Magda jest wyższa od Gosi o 25%
Gosia jest niższa od Magdy o 20%

b) Przed podwyżką 18 zł.
Po podwyższe 21 zł.

O ile procent podwyższono cenę?

21 - 18 = 3

3
__ * 100% = 14,28%
21

2009-11-17T18:31:44+01:00