Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:19:49+01:00
Kąt pełny ma 360°.

30%*360°=0,3*360=108°

kąty wpisane i środkowe, oparte na tym samym łuku mają tą własność że
środkowy jest 2 razy większy od wpisanego.

jeżeli mają razem 108° to
α=108°:3=36°
β=2*36°=72°
odp:Kąt wpisany ma 36° a kąt środkowy ma 72°
2009-11-17T18:21:46+01:00
X+ 2x=30%×360stopni
3x=0,3×360
3x=108/÷3
x=36

36stopni -> miara kata wpisanego
2×36stopni
72stopnie -> miara kata środkowego