Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:28:42+01:00
Kiedyś

tylko mężczyźni mogli brać udział,
nagradzano tylko pierwsze miejsca wieńcem z drzewa oliwnego,
mało dyscyplin,
w niektórych dyscyplinach mogli brać udział tylko bogaci,
mogli uczestniczyć tylko grecy.

dziś
udział mogą brać kobiety i mężczyźni,
wyróżniane są 3 pierwsze miejsca
nagrodą są medale i pieniądze,
udział biorą wszyscy i biedni i bogaci,

4 dzień-były wyścigi rydwanów
5 dzień-nagradzano zawodników poszczególnych konkurencji/
1 5 1
2009-11-17T18:30:56+01:00
4 dzień
- Wyścigi konne w hippodromie
- pięciobój:
bieg , skok w dal , rzut dyskiem , rzut oszczepem, ,zapasy
bieg hoplitów

5 dzień
Przypadał na pełnię księżyca i był dniem zwycięzców. Byli oni obdarowywani wieńcami oraz składali dziękczynne.

W tamtych czasach nie odbywały się sporty zespołowe oraz w igrzyskach nie uczestniczyły kobiety. Olimpiady odbywały się w Grecji natomiast teraz są one odbywane na Świecie np.na kontynentach.