Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:29:01+01:00
Rewolucja neolityczna – nazwa określająca przejście z koczowniczego trybu życia związanego ze zbieractwem i łowiectwem do trybu życia osiadłego związanego z rolnictwem.

Skutki rewolucji neolitycznej:

* osiadły tryb życia
* rolnictwo kopieniacze i irygacyjne
* chów zwierząt
* wytwarzanie tzw. produktów wtórnych chowu
* handel i usługi
* profesjonalizacja życia społecznego
* wynalezienie garncarstwa i tkactwa
* eksplozja demograficzna
* stworzenie społecznej hierarchii, powstanie klas
* eksploatacja zasobów naturalnych na niespotykaną wcześniej skalę
* zasiedlanie nowych terenów
* regulatory przyrostu naturalnego: konflikty zbrojne, klęski głodu i epidemie
11 4 11
2009-11-17T19:26:13+01:00
Jest to przejscie od gospodarki łowiecko zbierackiej do gospodarki wytworczej
inaczej poczatek mlodszej epoki kamienia neolitu

konsekwencje
sam wytwarzal zywnosc , nastapilo udomowienie dzikich zwierzat :owiec , koz, bydla. Czlowiek zacza wysiewac ziarna
3 2 3