Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T18:35:20+01:00
A) √30×√0,3=√30×0,3=√9=3
b) ∛81÷ ∛3=∛81÷3=∛27=3
c) √2⅓ × √3 6/7=√2⅓ ×3 6/7=√9=3
d) √0,036 ÷ √0,4= √0,036 ÷ 0,4=√0.09=0.3

Wytłumaczenie: w tych rownaniach byly pierwiastki tego samego stopnia wiec nie musisz tego pierwiastkowac tylko wystarczy to wrzucic pod 1 duzy pierwiastek wyliczyc to i dopiero pozniej to obliczyc=]=] jak dalej nie kumasz to pisz na priva
2009-11-17T18:36:12+01:00
√30x√0.3=√30x0.3(pod jednym pierwiastkiem)=√9=3
∛81÷∛3=∛81÷3(pod jednym pierwiastkiem)=∛27=3
√2⅓x√3 6/7=√7/3x√28/7=√7/3 x28/7(pod jednym pierwiastkiem)=√28/3
√0.036÷√0.4=√0.036÷0.4=√0.09

W przykładach pierwiastki były tego samego stopnia wiec wzięłam ich pod jeden duży pierwiastek potem pod pierwiastkiem pomnożyłam/podzieliłam i tam gdzie umiałam wyciągnęłam pierwiastek:P