1. Błogosławieni ubodzy w duchu,
albowiem do nich należy królestwo niebieskie,
2. Błogosławieni, którzy się smucą,
albowiem oni będą pocieszeni.
3. Błogosławieni cisi,
albowiem oni na własność posiądą ziemię.
4. Błogosławieni, którzy łakną i pragną sprawiedliwości,
albowiem oni będą nasyceni.
5. Błogosławieni miłosierni,
albowiem oni miłosierdzia dostąpią.
6. Błogosławieni czystego serca,
albowiem oni Boga oglądać będą.
7. Błogosławieni, którzy wprowadzają pokój,
albowiem oni będą nazwani synami Bożymi.
8. Błogosławieni, którzy cierpią prześladowanie dla sprawiedliwości,
albowiem do nich należy królestwo niebieskie.

Potrzeba mi to przetłumaczyć na język współczesny (wystarczy parę słów) np.
1.Szczęśliwi skromni, albowiem do nich należy niebo (królestwo Boże),
Byłbym bardzo wdzięczny

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:35:15+01:00
1.skromni
2. których cos dręczy, samotni
3.biedni
4.sprawiedliwi, tacy ktorzy nie zgdadzaja się ze złem, z niesprawiedliwościa
5.duchowni, religijnie,tolerancyjni
6.tacy którzy nie grzesza, czynia dobre uczynki
7. wprowadzaja dobro, pomagają
8. robia wszystko by zapanowała sprawiedliwość, poświęcaja sie dla dobra

Nie wiem czy o to ci chodziło, ale mam nadzieje że pomogłam ;))
2 4 2
2009-11-17T18:41:23+01:00
2. Bogosławieni , którzy są nieszczęśliwi alebowiem oni zostana wsparci.
3. Bogosławieni spokojni, nieśmili alebowiem oni posiąda najwiekszy sukses.
3. Bogosławieni, którzy starają się o sprawiedliwość na swieci, alebowiem oni staną się ludzmi którym bd przypisywała sprawiedliwosc.
4.Bogosławieni ci ktorzy sa miłosierni, ale bowiem oni miłodzierdzia doznaja.
5.bOgosławieni bez grzechu alebowiem oni Spotkaja sie z Bogiem.
6.Bogosławieni ktorzy sie nie kłoca alebowiemoni beda nazywani ludzmi pokoju.
7
Bogosławieni ci ktorzy sa przesladowani i dreczeni alebowiem oni zostana dostojnikami krolestwa.




Mialam to samo zda i zrobilam tak i mialam 6
:) polecsm
2 4 2