Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:52:06+01:00
Wpływ prądów morskich na klimat jest duży : lepiej tranportują energię pomiędzy szerokościami geograficznymi niż wiatry, które je tworzą. Prądy wpływają bardzo dobrze na dotlenienie wód oceanicznych.
62 3 62
2009-11-17T20:53:37+01:00
Prądy morskie mają duży wpływ na kształtowanie klimatu. Ciepłe prądy prowadzą do podwyższenia temperatury i wilgotności powietrza, a zimne do obniżenia.

Na półkuli północnej prądy morskie tworzą wyraźne kręgi cyrkulacji. W niskich szerokościach geograficznych ruch prądów jest zgodny z ruchem wskazówek zegara (np. ciąg prądów: Północnorównikowy - Zatokowy - Kanaryjski). W wyższych szerokościach geograficznych cyrkulacja ma kierunek przeciwny do ruchu wskazówek zegara (np. ciąg prądów: Północnoatlantycki - Norweski - Grenlandzki - Labradorski).

Na półkuli południowej w wyższych szerokościach geograficznych nie ma kontynentów. Rozwinął się tam zimny prąd - Dryf Wiatrów Zachodnich opływający Antarktydę.

jak mozesz to daj naj ;p
199 4 199