Zapisz zależnosc opisującą związek między x i y. Wyznacz y z tej zależnosci.

a) szep przeznaczył 5000zł na paczki świąteczne dla swoich pracowników. Za te kwotę mozna przygotować x paczek, każda o wartosci y złotych.

b) samochód przez y godzin pokonał 200km, jadac ze stałą prędkością x kilometrów na godzinę

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:38:29+01:00
A) szef przeznaczył 5000zł na paczki świąteczne dla swoich pracowników. Za te kwotę można przygotować x paczek, każda o wartości y złotych.
x*y zł=5000zł
y zł=5000zł:x

b) samochód przez y godzin pokonał 200km, jadąc ze stałą prędkością x kilometrów na godzinę

x km/h*y=200km
y=200km:x km/h
34 4 34
2009-11-17T18:41:15+01:00
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T18:45:10+01:00
5000 zł na x paczek o wartości y

x*y = 5000 zł
y= 5000 zł:x

b) x km/h*y=200 km
y=200 km:x km/h
18 3 18