Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:43:08+01:00
X-ojciec
y-syn

x+10+y+10=100
x+y=80
x=80-y

x-10=4*(y-10)
x-10=4y-40
-10+40=4y-x
-10+40=4y-80+y
30+80=5y
120=5y\5
y=24

x=80-y
x=80-24
x=56
Już poprawione :P

2009-11-17T18:48:36+01:00
Doszczętnie rozpisany układ równań:

x- syn obecnie
y-ojciec obecnie
(x+10) + (y+10)=100
x-10=1/4y - 10

(x+10) + (y+10) = 100
x= 1/4y

(1/4y+10)+(y+10)=100
x=1/4y

1/4y +y = 80
x=1/4y

1¼y = 80
x=1/4y

y=64
x=1/4y

y=64
x=16



2009-11-18T00:05:28+01:00
Przed 10 laty syn miał 12 lat a ojciec był 4 razy starszy więc miał 48 lat.Za 10 lat syn będzie miał 32 lata a ojciec 68 więc razem będą mieli 100 lat