Janek ma 12 braci i jedna siostrę Marysię. Marysia ma 13 braci. Kuba jest najmłodzy z chłopaków i ma 7lat.
a) ile lat ma każdy z braci jeśli pomiedzy każdym kolejnym jest dwa lata różnicy?
b)Marysia ma 2 lata. Za rok urodzi się jej siostra. Ile lat będzie miał wtedy Marek, jeśli jest 7 bratem z kolei licząc od najmłodszego?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T18:45:42+01:00
A)
7l. - Kuba
7+2=9
7+4=11
7+6=13
7+8=15
7+10=17
7+12=19
7+14=21
7+16=23
7+18=25
7+20=27
7+22=29
7+24=31

b)
Marek-19l.
19+1=20
2009-11-17T18:50:53+01:00
A) marysia - 2 lata b) 19 + 1 = 20 lat
1 brat - 7 lat Marek będzie miał 20 lat gdy urodzi sie
druga siostra
2 brat - 9 lat
3 brat - 11 lat
4 brat - 13 lat
5 brat - 15 lat
6 brat - 17 lat
7 brat - 19 lat
8 brat - 21 lat
9 brat - 23 lata
10 brat - 25 lat
11 brat - 27 lat
12 brat - 29 lat
13 brat - 31 lat