Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:49:39+01:00
Erytrocyty transportuja:
1) tlen
-zawieraja hemoglobinę
-maja niski metabolizm własny
-maja duża powierzchnie przez ktorą pobieraja i oddają tlen
-oddychają beztlenowo)
2) dwutlenek węgla:
-erytrocyty zawierają enzym anhydraza węglanowa który katalizuje reakcje łączenia CO2 i H20. powstaje CO2 x H20 który szybko dysocjuje na jony H+ i HCO3-. Jony HCO3- są głowna postacią w jakiej transportowany jest CO2.
1 4 1
2009-11-17T20:54:10+01:00
Nie mają jądra wiec wiecej tlenu sie miesci
zelazo w hemie ma specjalną budowe - moze zmieniac wartosciowosc i przez to przyloczac lub odlaczac substancje
1 3 1