Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T18:54:17+01:00
1. Rozdzielnopłciowość, gonochoryzm - zjawisko występowania w obrębie jednego gatunku osobników dwóch odmiennych płci: samca i samicy. Jeden osobnik wytwarza tylko jeden rodzaj gamet.
2. Dymorfizm płciowy – jeden z rodzajów dymorfizmu przejawiający się różnicami w morfologii, fenotypie samicy i samca jednego gatunku (np. różnica w wielkości i kształcie ciała i/lub ubarwieniu).
3.Obojnak (hermafrodyta, interseksualista) – określenie osobnika posiadającego cielesne cechy dwojga płci.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Tess
  • Początkujący
2009-11-17T18:57:29+01:00
Obojnak- osobnik posiadajacy meskie i zenskie cechy plciowe
dymorfizm plciowy-dymorfizm płciowy, zróżnicowanie osobników męskich i żeńskich tego samego gatunku
rozdzielnoplciowosc-występowanie w obrębie jednego gatunku bądź populacji osobników męskich i żeńskich
1 1 1
2009-11-17T19:33:38+01:00
Rozdzielnopłciowość- wystepowanie osobników meskich i zenskich u jednego gatunku
dymorfizm płciowy - osobnik męski wyglada inaczej niż żeński np u człowieka - mezczyzna jest wyzszy itd.
obojnak - osobnik który ma narządy męskie i zeńskie
2 5 2