Jeżeli element grzejny piecyka elektrycznego zasilimy napięciem 230 V to popłynie przez niego prąd o natężeniu 6,5 A.

a) Oblicz moc tego grzejnika i wyraź ją w kW.
b) Oblicz energię elektryczną zużywaną przez grzejnik w ciągu doby.
c)Oblicz koszt zużytej energii elektrycznej, jeżeli 1Wh kosztuje 0,35 zł.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:08:21+01:00
A
P - moc grzejnika = UI = 230 razy 6,5 = 1495 W = 1,495 kW
b
w -energia zużyta = Pt = 1,495 kW razy 24 godziny = 35,88 kWh
c
35,88 kWh razy 0,35 zł = 12,588 zł = 12 zł i 59 gr
jeżeli tak jak podałeś w zadaniu 0,35 zł kosztowałaby 1 Wh to ten koszt byłby
12588zł . Byłby to astronomiczny wydatek za energię elektryczną

2009-11-17T19:09:59+01:00
A)
P=U*I
P=230*6,5=1495W=1,495kW
b)
P=E/t
E=P*t=1,495*24=35,88kWh
c)35,88*0,35=12,55
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T20:51:36+01:00
A) P=U*I= 220* 6.5= 1495W= 1.495kW
b) W=P*t= 1.495*24=35.88kWh
c) 35880*0.35=12558zł