Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:00:27+01:00
1600zł zarabiał
1800 zł zarabia
20 zł-kieszonkowe córki


1600zł-100%
1800zł-x%
1600x=1800*100
1600x=180000 /:1600
x-112,5%
podwyżka wynosiła 12,5%
20zł*12,5%=2,5zł
20zł+2,5zł=22,5zł- obecne kieszonkowe córki
37 4 37
2009-11-17T19:19:32+01:00
Zarobek 1 -1600zł
Zarobek 2 -18000zł
Podwyżka 18000zł-1600zł=16400zł - x%
x/100×1600=16400
16x=16400 /÷16
x=1025
podwyżka 1025%
kieszkonkowe 20zł
1025/100× 20=1025×2/10=205[zł]
podwyżka kieszonkowe 205zł
nowe kieszonkowe 205zł +20zł=225zł
Odp Będzie dostawać 225zł.

PS Nie jestem pewna czy się nie pomyliłaś pisząc zadanie i czy nie chodziło o 1800zł (trochę taka za duża ta podwyżka). Wtedy zamiast 1640zł byłoby 200zł i wyszłoby 12,5%. Kieszonkowe wzrosłoby o 2,5zł czyli wynosiło 22,5zł.
21 2 21