Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:19:45+01:00
V=72km/h=20m/s
d=80cm=0,8m
r=1/2 * 0,8 = 0,4m

obwód koła:
O=2πr
O=2*3,14*0,4
O≈2,5m

20:2,5=8

Odp.: 8
3 5 3
2009-11-17T19:22:56+01:00
Miałam ostatnio podobne zadanie:

V=72km/h=20m/s
d=80cm=0,8m

r=1/2 * 0,8 = 0,4m
Obw.koła:
Ob=2*π*r
Ob=2*3,14*0,4
Ob≈2,5m

20:2,5=8 obrotów



Odp:Autobus jadący z prędkością 72km/h wykonuje:8 pełnych obrotów /s.

________________________________
Mam nadzieje,że pomogłam,jeżeli tak wybierz moją odpowiedź ;)
2009-11-17T19:23:50+01:00
V=72km/h=20m/s
d=80cm=0,8m

r=1/2 * 0,8 = 0,4m

obwód koła:
Ob=2πr
Ob=2*3,14*0,4
Ob≈2,5m

20:2,5=8

kola obracają sie 8 razy na sekunde