Odpowiedzi

2009-11-17T19:11:00+01:00
156-24=132
132:2=66
66+24=90
A=66
B=90
4 5 4
2009-11-17T19:11:35+01:00
156-24=132
132:2 =66
24:2=12

66+12 = 78
66-12=54

Jeden kąt wynosi 54 stopnie a drugi 78
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:11:49+01:00
Szybkie rozwiązanie:

(156 - 24) : 2 = 132 :2 = 66
66 + 24 = 90

Odp. Miary tych kątów wynoszą 66 i 90.

Profesjonalne rozwiązanie:
a → miara 1 kąta
b → miara 2 kata
b = a + 24

156 = a + b
156 = a + a + 24
156 - 24 = 2a
132= 2a
132 : 2 = 2a :2
66 = a
b = 66 + 24
b = 90
Odp.:Odp. Miary tych kątów wynoszą 66 i 90.

mam nadzieję, że pomogłam :)