Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:16:46+01:00
A)4,2x+21+1,8≤-2,4
4,2x≤25,2
x≤6
2009-11-17T19:28:48+01:00
A)4,2(x+5)+1,8≤-2,4
4,2x+21++1,8≤-2,4
4,2x≤-2,4-21-1,8
4,2x≤-25,2
x≤-6

b)(5,6x-4):8≤0,3x +4,5
7/10-1/2≤0,3x +4,5
-0,3x ≤4,5 - 7/10 + 1/2
-0,3x ≤4,5 - 7/10 + 5/10
-0,3x ≤4,5 - 2/10
-0,3x ≤45/10- 2/10
-0,3x ≤43/10 /* (-1)
0,3x ≥ - 43/10
x ≥ - 43/3

c)-1 ⅔(x+6)≥1/6(x+3) + 0,5
-5/3x- 5/3*6≥1/6x+1/6*3+1/2
-5/3x-10≥1/6x+1/2+1/2
-5/3x-1/6x≥1+10
-10/6x-1/6x≥11
-11/6x≥11 /*(-1)
11/6x≤-11
x=-6


d)(3-x)(x+1)≥5-2x²:2
3x+3-x²-x≥5-x²
3x-x²-x+x²≥5-3
2x≥2
x≥1