1) Przez działkę w kształcie kwadratu przeprowadzono po przekątnej ścieżkę. Jaką długość ma ta ścieżka, jeśli powieszchnia działki ma 25 arów? Ile metrów siatki potrzeba na ogrodzenie tej działki, jeśli szerokość bramy to 1,5% długości ogrodzenia?

2) W kuchni o wymiarach 4,5m i 3,5m treba pomalować lamperię do wysokości 1m 20cm oraz drzwi o wysokości 2m. Ile trzeba zapłacić za farbę, jeśli pojemnoś jednej puszki farby to 1l, wydajność jej to 9-10m kwadratowych /litr, a jej cena to 12,50 zł. Jeśli ktoś nie umie lepiej się nie podejować bo daję dużą ilość punktów ;D z góry dzięki.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:21:08+01:00
Zad 1
1a=100m²

P=25a=2500m²

x - bok
x=50m
50²+50²=c²
c²=5000
c=√5000=50√2
Odp: Ścieżka ma długość 50√2m.

100%-1,5%=98,5%
(4*50)*98,5%=200*0,985=197

Odp: Potrzeba 197 metrów siatki.

zad 2

Kuchnia wraz z drzwiami do 1,2m:
4,5 x 3,5 x 1,2 = 18,9

Pozostała część drzwi:
2 - 1,2 = 0,8
0,8 x 0,8 = 0,64

Razem:
18,9 + 0,64 = 19,54

Potrzebne więc będą dwie puszki farby, czyli 25 zł.


liczę na najlepszą odp
1 3 1
2009-11-17T19:40:02+01:00
1)

1ar=100m²

P=25arów=25*100m²=2500m²

y- bok
y=√2500m²
y=50m
z pitagorasa
a²+b²=c²
50²+50²=c²
c²=5000
c=√5000=50√2
Odp: długość=50√2m.
Obliczamy bez bramy

100%-1,5%=98,5%
(4*50)*98,5%=200*0,985=197

Odp: Potrzeba 197 metrów siatki.

zad 2

Kuchnia wraz z drzwiami do 1,2m:
4,5 x 3,5 x 1,2 = 18,9

Pozostała część drzwi:
2 - 1,2 = 0,8
0,8 x 0,8 = 0,64

Razem:
18,9 + 0,64 = 19,54

Potrzebne więc będą dwie puszki farby, czyli 25 zł.
2009-11-17T20:17:54+01:00
1) Przez działkę w kształcie kwadratu przeprowadzono po przekątnej ścieżkę. Jaką długość ma ta ścieżka, jeśli powieszchnia działki ma 25 arów? Ile metrów siatki potrzeba na ogrodzenie tej działki, jeśli szerokość bramy to 1,5% długości ogrodzenia?
1a = 100m²
√100m² = 10m
10²+10²=przekątna²
100+100=p²
p²=200
p=10√2
p=14,1m
odp.: przekątna ma 14,1 metra.
40-1,5%*40 = 40-0,6=39,4
2) W kuchni o wymiarach 4,5m i 3,5m trzeba pomalować lamperię do wysokości 1m 20cm oraz drzwi o wysokości 2m. Ile trzeba zapłacić za farbę, jeśli pojemność jednej puszki farby to 1l, wydajność jej to 9-10m kwadratowych /litr, a jej cena to 12,50 zł.
4,5*1,2*2=10,8
3,5*1,2*2=8,4
10,8+8,4=19,2
więcej niż 19,2 metrów kwadratowych (bo jeszcze drzwi)
2 puszki
2*12,5=25