Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:27:52+01:00
A) 1 5/6 + 1/2 =11/6 + 1/2 = 22/12 + 6/12 = 16/12 = 4/3 = 1 1/3
b) 1 5/6 + 2/3 = 33/18 + 12/18 = 45/18 = 1 9/18
c) 1 5/6 + 25/12 = 22/12 + 25/12 = 47/12
d) 1 5/6 + 7/4 = 22/12 + 21/12 = 43/12
e) 1 5/6 + 6/5 = 55/30 + 36/30 = 91/30
f) 1 5/6 + 17/8 = 88/48 + 102/48 = 190/48
g) 1 5/6 + 31/9 = 99/54 + 186/54 = 285/54
2009-11-17T19:30:48+01:00
½+1⅚=⁶/₁₂+1¹⁰/₁₂=1¹⁶/₁₂=2⁴/₁₂=2¹/₃
⅔+1⅚=⁴/₆+1⅚=1⁹/₆=2³/₆=2¹/₂
2¹/₁₂+1⅚=2¹/₁₂+1¹⁰/₁₂=3¹¹/₁₂
1¾+1⅚=1¹⁸/₂₄+1²⁰/₂₄=2³⁸/₂₄=3¹²/₂₄=3½
1¹/₅+1⅚=1⁶/₃₀+1²⁵/₃₀=2³¹/₃₀=3¹/₃₀
2 ⅞+1⅚=2²¹/₂₄+1²⁰/₂₄=3⁴¹/₂₄=4¹⁷/₂₄
3⁴/₉+1⅚=3⁸/₁₈+1¹⁵/₁₈=4²³/₁₈=5 ⁵/₁₈