4.Wpisz literę"p" w kratki obok zadań prawdziwych,a literę "F"-przy zadaniach fałszywych.
...Mojżesz poprowadził Żydów do Egiptu.
...Okres świetności państw Izraelitów przypada na czas panowania Dawida i Salomona..
...Stolicą państw izraelskiego była Palestyna/
...Po śmierci babilońskiej Żydów wyzwolił władca Asyrii- Cyrus 2 Wielki.
...Według przekazów biblijnych za ojca narodu żydowskiego uznaje się Abrahama.

5.Przyporządkuj nazwy ośrodków cywilizacyjnych na Bliskim Wschodzie odpowiednie określenie.
Hammurabi* EGIPT *Nil
hieroglify*
Aszur* MEZOPOTAMIA *Marduk
pismo klinowe* *piramida
zikkurat* *Tygrys i Eufrat
Ozyrys* *faraon
Sumerowie*

6.Wyjaśnij,dlaczego król asyryjski nazywał siebie wspaniałym wojownikiem.(w 5 zdaniach)

2
a dlaczego nie napisałaś Egipt lub mezopotamia
ej, no jak prawda w tym pierwszym, Mojżesz WYPROWADZIŁ ICH Z EGIPTU , nie poprowadził - to jest FAŁSZ

Odpowiedzi

2009-11-17T19:52:10+01:00

...Mojżesz poprowadził Żydów do Egiptu. P
...Okres świetności państw Izraelitów przypada na czas panowania Dawida i Salomona..F
...Stolicą państw izraelskiego była Palestyna/P
...Po śmierci babilońskiej Żydów wyzwolił władca Asyrii- Cyrus 2 Wielki.P
...Według przekazów biblijnych za ojca narodu żydowskiego uznaje się Abrahama.P

Marduk-Sumerowie
Hammurabi- faraon
hieroglify-pismo klinowe
Aszur* MEZOPOTAMIA *Marduk
piramida-zikkurat*
Ozyrys-Aszur*
EGIPT *Nil*Tygrys i Eufrat
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:26:46+01:00
Zad.4
1. P
2. F
3. P
4. P
5. P

zad.5
Hammurabi - faraon
Hieroglify - pismo klinowe
Marduk-Sumerowie
Aszur - MEZOPOTAMIA - Marduk
Aszur* - Ozyrys
Piramida-Zikkurat*
EGIPT *Nil*Tygrys i Eufrat


zad.6
Ponieważ zasłynął ze swoich wojen
24 2 24