Odpowiedzi

2009-11-17T19:33:47+01:00
1.przyjmijmy ze kąt oznaczymy a

a+a+30=180/-30
2a=150/:2
a=75

2. a + 3a=180
4a=180/ :4
a=45
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:34:47+01:00
X+(x+30)= 180stopni.
2x= 180-30
2x=150 | :2
x= 75

pierwszy ma 75 drugi 75+ 30= 105
_____________________________________
3x+x= 180
180:4x = 45
x=45
czyli jeden ma 45 a drugi 3 razy 45 czyli 135
2009-11-17T19:56:50+01:00
X + 30 + x = 180 stopni
2x + 30 = 180 stopni
2x = 150/:2
x= 75 stopni

x + 30 = 75 + 30 = 105

Jeden ma 75 stopni a drugi 105 stopni

3x + x = 180
4x= 180/:4
x=45 stopni

3x= 45 * 3 = 135 stopni

Jeden ma 45 a drugi 135

:)))