Do szkolnego klubu sportowego tęcza należy 36 chłopców i 24 dziewczynki.
do klubu tęcza należy 10 % wszystkich dziewcząt i 20% wszystkich chłopców w szkole.ilu uczniów jest w tej szkole?oile % mniej jest w tej szkole chłopców niż dziewcząt?

3

Odpowiedzi

2009-11-17T19:41:29+01:00
24 ----- 10%
X1-------100%
X1=(24*100):10=240

36------20%
X2------100%
X2=(36*100):20=180

X=X1+X2
X=180+240=420

Odp.: w tej szkole jest 420 uczniów.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:42:01+01:00
24 dziewczyny - 10 %
x dziewczyn - 100%

w szkole jest 240 dziewczyn

36 chłopaków - 20%
x - 100%

w szkole jest 180 chłopaków

W szkole jest 420 uczniów
2009-11-17T19:45:11+01:00
10%*x=24
0,1*x=24
x=24:0,1
x=240:1
x=240 - tyle było dziewczyn w szkole

20%*x=36
0,2*x=36
x=36:0,2
x=360:2
x=180 - tyle było chłopaców w tej szkole

240+180=420
odp. tyle uczniów jest w szkole