Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:45:33+01:00
Naczynia wieńcowe, naczynia zaopatrujące w krew mięsień sercowy (serce).

Tętnice wieńcowe są naczyniami doprowadzającymi krew do mięśnia sercowe.

Puls, tętno – falisty ruch naczyń tętniczych zależny od skurczów serca i od elastyczności ścian tętnic.

Ciśnienie krwi jest to siła, z jaką przepływająca krew napiera na ściany naczyń krwionośnych.

automatyzm serca-serce ma zdolność do samopobudzania się
2 5 2
2009-11-17T19:57:45+01:00
Naczynia wieńcowe - znajdują się na powierzchni serca, mają za zadanie doprowadzać do serca tlen i składniki odżywcze oraz odprowadzać produkty przemiany materii.

Tętnice wieńcowe - odprowadzają krew z serca do tkanek.

Żyły wieńcowe - doprowadzają krew z tkanek do serca.

Tętno (puls) - pod wpływem skurczów i rozkurczów komór serca następują zmiany ciśnienia krwi w naczyniach krwionośnych, czego konsekwencją jest rozciąganie ich ścian, wyczuwalne jako tętno (puls)

Ciśnienie krwi - siła, z jaką krew przemieszcza się po organizmie.


AUTOMATYZM PRACY SERCA
Polega na rytmicznym, naprzemiennym kurczeniu się i rozkurczaniu przedsionków komór.
Praca mięśnia sercowego jest automatyczna i nie podlega naszej woli.
2 5 2