Odpowiedzi

2009-11-17T19:45:00+01:00
Obowiązek to czynność która wykonujemy np. codziennie lub w jakimś określonym czasie.
Obowiązki mogą być różne np. domowy, szkolny.
Odpowiedzialność polega na tym, że jak nie wykonamy jakiejś czynności możemy ponieść konsekwencje
80 4 80
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:45:13+01:00
Co to jest obowiązek ?

Jest to rzecz którą musimy zrobić. Zawsze.

Jakie są źródła obowiązków?

Różne. np obywatelski , domowy , w pracy , w szkole.

Na czym polega odpowiedzialność?
Polega na tym że my musimy to zrobic i nie możemy zwalić winy na kogoś innego.POnieważ to zadanie zostało powierzone nam
25 3 25
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T19:46:17+01:00
Obowiązek to są czynności które musimy wykonywać np jedzenie picie spanie chodzenie do szkoły płacenie podatków itd.
Obowiązki są szkolne2. Uczeń ma obowiązek

przestrzegania postanowień zawartych w Statucie Szkoły, a zwłaszcza dotyczacych:

- systematycznego i aktywnego uczestniczenia w zajęciach lekcyjnych i w zyciu szkoły,

- przestrzegania zasad kultury współzycia, nie stosowania agresji i przemocy w odniesieniu do kolegów, nauczycielii innych pracowników szkoły,

- odpowiedzialności za własne zycie, zdrowie i higienę,

- odpowiedzialności za wspólne dobro, ład i porzadek w szkole,

Odpowiedzialność- można brać i ją ponosić, tzn. bierzemy odpowiedzialność za kogoś lub coś czyli innymi słowy odpowiadamy z to co się stanie, a ponosimy wtedy kiedy nie wywiążemy się z danego nam zadania, jednym słowem osobą odpowiedzialną możemy kogoś nazwać wtedy gdy jest jest on zaufany i konsekwentny:)

dobrze czy zle powiedz
38 4 38