Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:44:39+01:00
Chcemy czy nie chcemy, słowo „globalizacja” dociera do nas zewsząd, znaczy ono mniej więcej tyle ile obejmowanie zasięgiem całego świata. Globalizacja w dzisiejszych czasach dotyka niemal każdej dziedziny życia. począwszy od odżywiania się, poprzez rozwój kulturalny aż do polityki i gospodarki. Z każdej strony również docierają głośne protesty co do jej rozprzestrzeniania się. Nie są to jednak protesty odpowiednio dużej liczby osób, które są niejako degradowane przez pozostałą cześć społeczeństwa będącego tzw "szarym tłumem", nie mającym ambicji na zabieranie głosu ani nawet na posiadanie własnego zdania w tak ważnej kwestii jaką jest globalizacja kraju.

Ma plusy i minusy - trzeba je widzieć, rozważyć, przyporządkowywać.

Zalety:
-upowszechnia wiedzę;
- sprzyja wymianie informacji i myśli, dzięki czemu przyspiesza rozwój;
- sprzyja upowszechnianiu lepszych technologii (wydajniejszych, energooszczędnych, proekologicznych);
- aktywizuje gospodarczo kraje, w których lokalizowane są inwestycje bezpośrednie;
- promuje konkurencję, która wymusza innowacyjność prowadzącą do spadku cen towarów;
- zwiększa liczbę inwestycji w regionach atrakcyjnych ekonomicznie;
- integruje, poprzez współpracę, ludność z odrębnych kręgów kulturowych;
- wzmaga procesy demokratyzacji społeczeństw;
- umożliwia kontrolę wydarzeń w skali globalnej.

Wady globalizacji
- marginalizuje kraje słabo rozwinięte;
- przyczynia się do wzrostu bezrobocia spowodowanego automatyzacją produkcji;
- osłabia pozycję państw w stosunku do korporacji ponadnarodowych;
- upowszechnia wzorce organizacyjne korporacji ponadnarodowych, przez co sprzyja ich ekspansji;
- uniemożliwia kontrolę nad korporacjami ponadnarodowymi;
- upowszechnia obcy kulturowo model życia;
- umożliwia manipulację informacjami przez media o światowym zasięgu.
1 5 1
2009-11-17T19:44:18+01:00
+globalizacji jest znajdowanie owych terytoriow wieksze zaludnianie ziemi ale wiecej jest minusow poniewaz poprzez globalizacje za okolo 50 lat ludzie beda walczyli o wode i surowce
1 1 1