Odpowiedzi

2009-11-17T19:45:59+01:00
Początkowo powstaje sześciokątny płaski kryształ o wielkości ułamka milimetra. W temperaturach między -1 °C a -3 °C oraz między -10 °C a -20 °C warunki bardziej sprzyjają osadzaniu się lodu na krawędziach i na krysztale wyrasta sześć ramion. W temperaturach między -5 °C a -10 °C oraz poniżej -20 °C bardziej sprzyjają osadzaniu się lodu na powierzchniach, a wtedy kryształ rośnie w pionie i przyjmuje kształt igły.

W zależności od temperatury, wilgotności i ciśnienia powietrza, powstają rózne formy, takie jak kolumny, igły, płytki i grudki.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:48:30+01:00
Jeżeli w chmurach panuje odpowiednia wilgotność i temperatura, do niewielkiego kryształka lodu powoli mogą przyczepiać się cząsteczki wody i rozpoczyna się proces formowania śniegu. Gdy cząsteczki wody przylegają szybciej do prostokątnych ścian bocznych kryształu, powstaje płaski płatek.

Jeśli jednak stanie się inaczej i woda zacznie szybciej przywierać od góry, utworzy się kryształek o wydłużonym kształcie.


1 5 1
2009-11-17T19:53:28+01:00
Śnieg powstaje gdy w chmurach para wodna krystalizuje, tworząc kryształy lodu.