Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:48:20+01:00
Oddychanie płucne - jest to wymiana gazowa odbywająca się w pęcherzykach płucnych
Podczas wdechu mięśnie międzyżebrowe idą ku górze na zewnątrz, powiększa to pojemność klatki piersiowej, następuje skurcz przepony i jej opuszczenie w dół, zmniejsza się ciśnienie w płucach

Podczas wydechu: mięśnie międzyżebrowe oraz przepona rozkurczają się, żebra opadają w dół, pojemność klatki piersiowej zmniejsza się, ciśnienie w płucach dochodzi do normy, zmniejsza się objętość powietrza w płucach.

Znalezione gdzieś kiedyś w necie, ale w zeszycie mam b. podobnie. ; ))
2009-11-17T19:48:18+01:00
Oddychanie płucne polega na dostraczeniu energii do kazdej komórki.
Wdechy i wydechy to wymiana gazowa.
2009-11-17T19:49:15+01:00
Oddychanie płucne czyli zewnętrzne jako wymiana gazowa odbywająca się w pęcherzykach płucnych
wdech (czynna) mięśnia pracują
*mięśnie międzyżebrowe
*przepona
wydech (bierna) mięśnie nie pracują
myślę że pomogłam:)