Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:52:35+01:00
Oddychanie komorowe polega na rozkladzie substancji z wytwarzaniem energii.zachodzi gdy metabolizm jest zahamowany.utleniane sa zwiazki organiczne
44 3 44
2009-11-17T19:56:39+01:00
Oddychanie komórkowe (wewnątrzkomórkowe) jest to całkowite lub częściowe uwalnianie substratu oddechowego prowadzące do uwalniania i magazynowania energii użytecznej biologicznie, zgromadzonej w ATP. Oddychanie komórkowe może być beztlenowe i tlenowe.

Reakcja ogólna:
C6H12O6 + 6 O2 ===> 6CO2 + 6H2O + 2872 kJ
25 3 25
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T19:59:55+01:00

Oddychanie komórkowe, oddychanie wewnętrzne, rolę oddychania komórkowego w procesie uzyskiwania energii przez organizm podczas utleniania substratów.Wewnątrzkomórkowe, w czasie którego cząsteczki tlenu wchodzą w reakcje chemiczne zachodzące w mitochondriach w wyniku tych procesów powstają wysokoenergetyczne związki fosforowe.

Oddychanie zewnętrzne, respiracja, oddychanie Odbywa się ona wskutek różnicy ciśnień gazu (tlenu i dwutlenku węgla) między organizmem a środowiskiem zewnętrznym.Polegające na doprowadzeniu tlenu do komórek zgodnie z gradientem ciśnienia parcjalnego tlenu i jednoczesnym usuwaniu z komórek dwutlenku węgla.
20 3 20