Odpowiedzi

2009-11-17T19:52:25+01:00
Antygona i Ismena były siostrami . Antygona była spokojną dziewczyną a Ismena czuła się jak księżnivczka która nic nie musi nigdy robic . Bo myśli że wszyscy będą jej nad skakiwać.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:57:34+01:00
Antygona:
- głowna bohaterka ,
- córka Edypa i Jokasty ,
- siostra Ismeny , Eteoklesa i Polinejkesa
- narzeczona Hajmona ,
-siostrzenica Kreona ,
- dokonuje czynu zakazanego przez władcę , ponieważ kieruje się siostrzaną miłością ,
- jest młoda , odważna , pewna swoich racji , honorowa , nie waha się wystąpić przeciwko zakazowi króla ,
- jest królewską córką i zachowuje się adekwastnie do swojego pochodzenia ,
- stawia prawo bosie ponad ludzkie ,
- jest postacią tragiczną , więc cokolwiek wybierze i tak poniesie klęskę ,
- jej właściwą winą jest to , że pochodzi z rodu Edypa , który jest obciążony klontwą
Ismena :
- siostra Antygony ,
- odradza siostrze pochowanie brata , potem próbuje jej pomóc ,
- jest bojazliwa , uległa , zmienna ,