Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:05:07+01:00
W wieku siedmiu lat chłopcy (spartiaci) opuszczali dom rodzinny , by przenieść się do koszar, gdzie pozostawali aż do późnago wieku męskiego.. Wychowywani byli w duchu surowej dyscypliny . Większość czasu spędzali na ćwiczeniach wojskowych.Odżywiani byli skromnie, by przyzwyczaić się do braku pożywienia w trakcie kampanii wojskowej.Zdyscyplinowani , zahartowani fizycznie i znakomicie wyszkoleni stanowili doborową armię. Walczyli w szyku zwanym falangą , którą tworzyła ciężkozbrojna piechota. Uzbrojona we włócznie , miecze, tarcze.Tarczą ochraniali siebie jak i połowę sąsiada, z drugiej strony wysuwając włócznię.
3 3 3
2009-11-17T20:23:29+01:00
Jak wiadomo w historycznej bitwie 300 żołnierzy Sparty rozgromiło ogromną ilość przeciwników.

Chodzi tu o to że taki spartan zabił wielu wielu przeciwników , a żeby on sam poległ musiało go okładać ze 100 (stu) ludzi.

Najprościej: jeden Spartan zabije wielu przeciwników, a go samego było bardzo ciężko zabić, było wiele bardziej cenny niż inni żołnierze.

Pozdrawiam :)
3 2 3