Odpowiedzi

2009-11-17T19:54:58+01:00
Składnik podłoża uprawowego ( ziemi kwiatowej)
preparaty medyczne
torf( borowina) używany jest do kapieli leczniczych i okładów
wysuszonu torf jako opał i podściółka w hodowli zwierząt
29 3 29
2009-11-17T19:55:43+01:00
-pokrywając glebę zwartymi darniami
-wzbogacają podłoże w próchnice oraz
-torf używany jest do nawożenia gleby w ogrodnictwie
-na łąkach gromadząc wodę
17 2 17
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T20:00:17+01:00
Pozytywny skutek jest taki że:
- wzbogacają podłoże w próchnicę, przygotowując je dla innych roślin,
- pokrywając glebę zwartymi darniami, zmniejszają jej parowanie i zabezpieczają
ją przed wymyciem przez wodę i wywianiem przez wiatr,
-powstałe ze szczątków mchów pokłady torfu są wykorzystywane jako materiał
opalowy, do wyrobu papieru, tektury, płyt izolacyjnych oraz jako surowiec do
otrzymywania gazu palnego,
-w ogrodnictwie torf używany jest do nawożenia gleby,
w medycynie torf stosowany jest do kąpieli leczniczych jako tzw. borowina
oraz do produkcji leków, np. preparatu torfowego.
- używane bywają również do uszczelniania budynków
drewnianych.
-tworząc torfowiska wpływają na kształtowanie się klimatu: wiążąc duże ilości
wody i nasycając nią powietrze- przyczyniają się do zwiększenia opadów,
Negatywne:
- zasiedlanie różnych nieużytków np. hałdy
-stają się często przyczyną zabagnień np. łąk- hamują wzrost innych roślin tworząc zwarty kobierzec pokrywający gęsto glebę
48 4 48