Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:02:24+01:00
A) 156 stopni
ustalamy kąt środkowy 180 stopni - 156 stopni = 24 stopnie
kąt pełny dzielimy na 24
360:24=15
odp. pietnastokąt
b) 135 stopni
ustalamy kąt środkowy 180 stopni - 135 stopni = 45 stopni
kąt pełny dzielimy na 45
360:45=15
odp. ośmiokąt
c) 162 stopni
ustalamy kąt środkowy 180 stopni - 162 stopni = 18 stopnie
kąt pełny dzielimy na 18
360:18=20
odp. dwudziestokąt
4 4 4
2009-11-17T20:03:39+01:00
A) piętnastokąt foremny
b) ośmiokąt foremny
c) dwudziestokąt foremny
1 1 1