Odpowiedzi

2009-11-17T20:10:19+01:00
0.020 kg * 15l=3 kg
Odp:Przypadło by 3 kg cukru
2009-11-17T20:11:31+01:00
Cukier [dag] kompot [l]
12 - x
1 - 20
x/20 = 12/1
x*1 = 12*20/:1
x=240 dag
240:15=16

Odp. Na 1 litr kompotu przypada 16 dag cukru
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:48:36+01:00
Na 1 litr zużyto 20dag cukru, czyli na 12 litrów zużyto 12*20dag=240dag cukru.
Czyli pani Jagoda miała w domu 240dag cukru

Jeśli gotowałaby 15 litrów kompotu, to na 1 litr przypadałoby:
240dag:15=16dag