Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:09:21+01:00
Jeśli prędkość zmniejszy o połowę, to czas się wydłuży dwukrotnie czyli 60 minut.

V=s/t
s=V*t

iloczyn prędkości i czasu musi być stały

V*30 =1/2V*x
stąd x=60 minut
3 5 3
2009-11-17T20:29:13+01:00
Jeżeli rowerzysta, tą samą drogę przejedzie prędkascią o 50 % mniejszymą czyli:
- normalny czas - 30 minut
- zmniejszony czas o 50 % - czyli czas wydłużony dwukrotnie
( 30 min x 2 = 60 minut)
3 5 3
2009-11-18T00:56:02+01:00
Rowerzysta pewną drogę przebył w ciągu 30 minut. W jakim przebędzie tę samą drogę, jeżeli będzie jechał z prędkością o 50% mniejszą?

t=30min=1/2h
v
czyli S=1/2v

teraz zmniejszamy o połowę v
czyli bierzemy 1/2v- nowa prędkość
S=1/2v*T
1/2v=1/2v*T
T=1h
4 5 4