Odpowiedzi

2009-11-17T20:07:59+01:00
Fraszka wywodzi się ze starożytności, swoimi korzeniami sięga do epigramatu, którego twórcą był Symonides z Keos. Były to krótkie napisy na kamieniach nagrobnych (epitafium) i przedmiotach codziennego użytku.

Autorami fraszek było wielu znanych polskich poetów, między innymi Jan Kochanowski, Jan Sztaudynger.
169 3 169
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:08:53+01:00
Fraszka-krótki utwór wierszowany, liryczny lub satyryczny, często oparty na anegdocie. Nazwę wprowadził w Polsce J. Kochanowski, autor licznych fraszek.
338 4 338
można w skrócie napisać: Fraszka-krótki utwór wierszowany, liryczny lub satyryczny
zależy kto cie uczy :P
Komentarz został usunięty
Mi bardzo pomogła ... Dzięki :)
Fraszka-krótki utwór wierszowany, liryczny lub satyryczny
2009-11-17T20:13:02+01:00
Drobny utwór poetycki często oparty na dowcipnym pomyśle.Pierwowzór fraszek był w " figlikach"Mikołaja Reja
138 4 138
Komentarz został usunięty
NO - DZIEKUJE PRZYNAJMNIEJ OD CB ZROZUMIALAM XDDD
dzięki,fajnie wytłumaczyłaś :)