Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T20:09:07+01:00
Rozwiąze to z proporcji ;)

12l --- x
1l --- 20 dkg

12*20/1=240/1=240 dkg
12l-240 dkg=2,40 kg
15l=20 dkg*15=3 kg
ODP: gdyby pani jagoda chciala ugotowac 15 l kompotu zuzylaby 3 kg cukru
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:10:48+01:00
12*20=240
240/15=16
przypadłoby 16 dag cukru
1 1 1
2009-11-17T20:15:04+01:00
Dane:
12l - ilość kompotu truskawkowego
1 litr = 20 dag cukru = 200g cukru

Szukane:
x - zużyty cukier
Obliczenia:

Na 12 litrów:
x - 12l
200g - 1l
x = 12 • 200 : 1
x = 2400g = 2kg 400g = 2,4kg

Na 15 litrów:
x - 1l
2400g - 15l
x = 2400 • 1 : 15
x= 160g

Odpowiedź:
Gdyby pani Jagoda chciała ugotować 15 litrów kompotu truskawkowego, na 1 litr przypadało by 160 gram cukru.



__________________________________________
myślę, że pomogłam ;* :))