Kochani ludożercy
nie patrzcie wilkiem
na człowieka
który pyta o wolne miejsce
w przedziale kolejowym

zrozumcie
inni ludzie też mają
dwie nogi i siedzenie

Kochani ludożercy
poczekajcie chwilę
nie depczcie słabszych
nie zgrzytajcie zębami

zrozumcie
ludzi jest dużo będzie jeszcze
więcej wiec posuńcie się trochę
ustąpcie

Kochani ludożercy
nie wykupujcie wszystkich
świec sznurowadeł i makaronu

Nie mówcie odwróceni tyłem:
ja mnie mój moje
mój żołądek mój włos
mój odcisk moje spodnie
moja zona moje dzieci
moje zdanie

Kochani ludożercy
nie zjadajmy się Dobrze
bo nie zmartwychwstaniemy
Naprawdę

napisz jakie jest przesłanie tego wiersza jakie znaczenie ma tekst w czasach współczesnych prosze szybko!!

3

Odpowiedzi

  • lok2
  • Początkujący
2009-11-17T20:14:44+01:00
Chodzi w tym ze my powiennismy traktowac inna ocobe na rownym poziomie a nie powienno byc nienwisci ,zazdrosci.powinno bycdobrze midzy wszystkimi.Przesłanie szanuj druga osobe
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:17:17+01:00
Przesłaniem jest nauka dla nas, abyśmy z szacunkiem odnosili się do innych, żebyśmy ustępowali miejsca w autobusach, tramwajach starszym ludziom, nie powinniśmy się unosić dumą o wielkie nic, bo w ten sposób nic nie wskóramy obrażając się. Jeśli nie bedzięmy żyć w zgodzie z innymi, nie zostaniemy wynagrodzeni przez |Boga.
2009-11-17T20:31:31+01:00
Przesłaniem tego utworu jest przestroga i rada dla "ludożerców" . Podmiot ostzrega nas przed nami samymi , gdyż jeśłi nie będziemy szlachetni , miłosierni , czy w tym wypadku , ustępliwi , Bóg nie nagrodzi nas zmartwychwstaniem , życiem wiecznym . A epitet "ludożercy" możemy interpretować jako , ludzi którzy "niszczą" innych swoimi postępkami .