Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:18:09+01:00
Husaria - kawaleria Rzeczypospolitej; jazda lekka
hetman - głównodowodzący armii w Rzeczypospolitej Obojga Narodów, początkowo słowo to oznaczało kapitana lub rotmistrza ustanowionego przez króla. Tytuł hetmana nadawany był osobie, która w imieniu króla dowodziła całości lub części wojsk.
odsiecz - pomoc wojskowa dla oblężonej (blokowanej) twierdzy, oblężonego fortu, miasta, wojska.

Pozdrawiam!
4 5 4
2009-11-17T20:18:47+01:00
Husaria - półciężka formacja kawaleryjska Rzeczpospolitej
z metalowymi skrzydłami.

hetman - głównodowodzących armiami.

odsiecz - udzielenie pomocy wojskowej przez odziały zewnętrzne dla oblężonego miasta.
5 4 5