Pan Bazyl, mijając drogowskaz z napisem Warszawa 200km spojrzał na deskę rozdielczą swojego samochodu. Zegar wskazywał godzinę 11.15, a prędkościomierz 80 km/h. O której godzinie pan Bazyli może dojechać jeżeli uda u się utrzymać tę samo prędkość? Proszę o rozwiązanie. Jak to rozwiązać? Proszę pomóżcie pilne. Jestem tu nowa.

3

Odpowiedzi

2009-11-17T20:19:43+01:00
200 : 80 = 2,5
2,5 - 2 godz 30 min.
11.15 + 2,30 = 13.45
Odp: Pan Bazyl może dojechać o godz 13.45
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:20:09+01:00
S=200km
v=80 km/h
t=?
s=V*t
t=s/v
t=200/80=5/2 h
5/2h = 5/2*60=150 min= 2h 30 min
11¹⁵+ 2h 30 min=13⁴⁵
12 3 12
2009-11-17T20:20:18+01:00
200km:80km/h=2,5h
11:15+2,5h=13.45

odp.Dojedzie o 13.45

pOzdro.;)