Ania.Basia i Celina zbierają autografy sławnych ludzi. Ania ma o 40% więcej niż basia, ale o 40% mniej niż Celina. Celina zebrała już 70 autografów. Ile ma ania a ile basia?

odpowiedź to: Ania ma 42 autografy, Basia-30 autografów. prosze zróbcie mi działania aby uzyskać te wyniki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:30:57+01:00
70 - 100%
x - 60%
--------
x =6 x 7 = 42


42 - 100%
x - 60%
---------
6 x 42
x = ------- = 30
10
2009-11-17T20:35:23+01:00
X - autografy Ani

autografy celiny - 70

x= 70 * (100%-40%)
x= 70 * 60%
x= 42


y - autografy basi

y * (100% + 40%) = 42
y * 140% = 42 / :140%
y = 42 : 140%
y =30


Odp.: Ania ma 42 autografy , a Ania 30