1.
a) Prostopadłościenny rów ma długość 200 m, szerokość 40 cm i głębokość 70 cm. Jaka jest objętość wykopanej ziemi?
b) Ile wywrotek potrzeba do wywiezienia tej ziemi, jeśli pojemność jednej wywrotki wynosi 6 m3?

2.
Kartony, w których sprzedaje się soki, wyglądają różnie. Na rysunku podane są zaokrąglone do centymetrów wymiary trzech takich prostopadłościennych kartonów.
Rysunek - http://www.wsipnet.pl/serwisy/wyd_el_6/mat/ad/d18_11.gif

a) Które z tych opakowań ma największą pojemność?
b) A na które z nich potrzeba najmniej tektury? Dla uproszczenia przyjmijmy, że pomijamy wszelkie zakładki, sklejenia itp.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T20:28:21+01:00
A ) 560000cm3
b) ok.9333 wywrotek <w przyblizeniu>
1 1 1
2009-11-17T20:39:56+01:00
1.
a) Prostopadłościenny rów ma długość 200 m, szerokość 40 cm i głębokość 70 cm. Jaka jest objętość wykopanej ziemi?
200m*0,4m*0,7m= 56m3
b) Ile wywrotek potrzeba do wywiezienia tej ziemi, jeśli pojemność jednej wywrotki wynosi 6 m3?
56:6=9r.2
10 wywrotek
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:47:07+01:00
1.
a= 200 m
b = 0,4 m
c = 0,7 m
V=abc
V = 200 *0,4 * 0,7
V= 56 m³

b) 56 /6 = 9,(3)
Potrzebne jest 10 wywrotek.

2.
sok1
a = 17 cm
b = 6 cm
c= 10 cm
V=abc
V = 17 *6*10
V= 1020 cm³
sok2
a= 19 cm
b = 9 cm
c = 6 cm
V = 19 *9*6
V = 1026 cm³
sok3
a = 21 cm
b= 7 cm
c = 7 cm
V = 21 *7*7
V = 1029 cm³

1020<1026<1029
Największą pojemność ma sok nr 3.
b) P = 2ab+2bc+2ac
sok1
a = 17 cm
b = 6 cm
c= 10 cm
P = 2 * 17*6 + 2*6*10 +2*17*10
P = 204 + 120 + 340
P = 664 cm ²
sok2
a= 19 cm
b = 9 cm
c = 6 cm
P = 2 *19 *9 +2*9*6 + 2*19*6
P = 342 + 108 + 228
P = 678 cm²
sok3
a = 21 cm
b= 7 cm
c = 7 cm
P = 2*21*7 +2*7*7 + 2 *21*7
P = 249 + 98 + 249
P = 596 cm²
596< 664<678
Najmniej papieru trzeba zuzyć na sok nr.3
2 3 2