Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:34:07+01:00
Masz dwa roztowory
pierwszy to 10% i ma masę 50g
drugi to 25% z masą 100g
Sumujesz ich masę co da Ci 150g i jest to masa roztworu

następnie obliczasz masę subst.

100 - 10
50 - x x=5g ms1

100 - 25
100 - y y= 25g ms2

sumując ms1+ms2 otrzymasz masę substancji szukanego związku

Cp= 30g/150g * 100%
Cp= 20%
2009-11-17T20:42:16+01:00
X- Ms1
y- Ms2
Mr- 150g (100+50)

100=10
50=x
x=5g

100=25
100=y
y=25g

Cp=Ms/Mr * 100%
Cp=30/150 * 100%
Cp=20%