Odpowiedzi

2009-11-17T20:35:15+01:00
123789 ≈ 123790
123789 ≈ 123790
123789 ≈ 123800

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:36:25+01:00
Masz zaokrąglić jakąś dużą liczbę. Np. 2565964

Chcesz ją zaokrąglić np. do dziesiątek.
Patrzysz, która cyfra to rząd dziesiątek (w tym wypadku 6) i na cyfrę, która stoi za nią, w rzędzie jedności (w tym wypadku 4). Jeżeli cyfra rzędu niższego (w tym wypadku jedności) jest niżssza od 5 (czyli od 0 do 4) cyfra dziesiątek pozostaje bez zmian, a zamiast jedności piszesz 0. Gdyby jednak cyfra jedności wynosiła 5 i więcej (od 5 do 9), to cyfra dziesiątek zwiększa się o 1, a w miejsce cyfry jedności piszesz 0.

Mam nadzieję, że napisałam to w miarę jasno :)
1 5 1
2009-11-17T20:39:24+01:00
Np. jak masz 1,56896 i zaokrąglisz do setek to będzie 1,57
jak 3,77777777 i do dziesiątek to 3,8 itp.
2 5 2