Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:46:36+01:00
Pt=Pr
Pt=5*4:2=10cm²

podst równ=5+3=8
Pr=a*h
10=8*h
h=10/8=1.25cm
Długośc wysokości równoległoboku wynosi 1.25cm
2009-11-17T20:50:04+01:00
Pole trójkąta = pole równoległoboku

Pole trójkąta = 0,5 × a × h
a= 5 cm
h= 4 cm
P. trójkąta = 0,5 × 5 cm × 4 cm = 10 cm²


Pole równoległoboku = a × h
a= 5 cm + 3 cm = 8 cm
h= ?
P. równoległoboku = 10 cm²
h= 10 cm² ÷ 8cm = 1,25 cm