Odpowiedzi

2009-11-17T20:58:19+01:00
X-liczba osób w klasie III a
y-liczba osób w klasie III b
0,8x- liczba uczniów klasy III a biorących udział w zawodach
0,75y- liczba uczniów klasy III b biorących udział w zawodach
44- suma uczniów biorących udział w zawodach
57- suma uczniów obu klas
0,8x + 0,75y = 44
x + y =57 / ×(-0,8)
0,8x + 0,75y = 44
-0,8x - 0,8y = -45.6
-0,05y = -1,6
y = 32
x + 32 = 57 /-32
x = 25
x = 25
y = 37
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T21:55:11+01:00
X klasa IIIa
y klasa IIIb

x+y=57
0,8y+0,75y=44

x=57-y
0,8(57-y)+0,75y=44
45,6-0,8y+0,75y=44
-0,05y=-1,6/:-0,05
y=32

x+32=57
x=57-32
x=25

x=25
y=32
W klasie III a było 25 uczniów a w klasie III b 32 uczniów.
5 4 5