Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:50:34+01:00
-encyklopedia(1751-1772)byla dzielem najwybitniejszych umyslow epoki oswiecenia,
-ludzie wzniesli sie w powietrze po raz pierwszy(balon),
-rozwineli badania nad elektrycznoscia,
-zbudowali pierwsze parowe silniki
-w 1773 powołano pierwsze w Europie ministerstwo oświaty - Komisję Edukacji Narodowej
- bardzo ważną rolę w szerzeniu idei reformatorskich (także reformy państwa) odegrała literatura, proponująca wzorce myślenia i postępowania w duchu patriotycznym, obywatelskim, światłym, pozbawionym przesądów. Odnoszono się krytycznie do tradycjonalnej obyczajowości szlachty i duchowieństwa. Literatura miała często sens dydaktyczny.
Do ulubionych form literackich epoki oświecenia należały: oda, bajka, satyra, sielanka, epigramat, poemat heroikomiczny, tragedia, esej, felieton literacki, powieść i romans.
1 1 1
2009-11-17T20:54:48+01:00
- bardzo ważną rolę w szerzeniu idei reformatorskich (także reformy państwa) odegrała literatura, proponująca wzorce myślenia i postępowania w duchu patriotycznym, obywatelskim, światłym, pozbawionym przesądów. Odnoszono się krytycznie do tradycjonalnej obyczajowości szlachty i duchowieństwa. Literatura miała często sens dydaktyczny.
Do ulubionych form literackich epoki oświecenia należały: oda, bajka, satyra, sielanka, epigramat, poemat heroikomiczny, tragedia, esej, felieton literacki, powieść i romans.